Träningsformer ←

Spinning

Spinning

Konditionsträning på cykel

I Spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Spinning finns på flera nivåer. Gemensamt är att tränaren, musiken och stämningen i gruppen peppar, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Du bestämmer belastningen, motståndet själv.

Spinning är skonsamt för leder och muskler och träningen är enkel, samtidigt som du kan träna och utmana din kondition för fullt. Du stärker muskulaturen i lår och vader och med rätt teknik tränar du också övriga muskler.

Tränaren ger dig information om rätt teknik och position och om säkerhet kring cykelns handhavande.

Spinning finns i varianterna: 
Spin (+tid) (Se även Spin distans i träningsmenyn)
Spin soft
Spin (+tid) kombi
Spin intervall (långa,pyramid). (Se Spin intervall i träningsmenyn)
Spin puls (Se Spin puls i träningsmenyn)

Spin (+tid)
Spin+tid är ett distanspass där vi jobbar från låg- till högintensiv nivå med mer eller mindre inslag av naturliga intervaller.

Spin soft
Konditionsträning på en lugnare nivå. Perfekt som återhämtningspass efter en tuff träningsperiod, för att komma igång efter uppehåll eller om du är helt ny på Spin.

Spin (+tid) kombi
Kombinerar ett kortare Corepass 30 min + Spin 45 min eller
kombinerar ett kortare skivstångspass 35 min + Spin 45 min.